Domů → Záruka a reklamace
Tento reklamační řád platí pro nákup jakéhokoliv zboží na eshop.stc.cz. Záruka dle tohoto reklamačního řádu se vztahuje na zboží, jež bylo zakoupeno na základě kupní smlouvy, a jehož reklamace byla uplatněna v záruční době.
Reklamační řád blíže specifikuje práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího, kterým může být kupující PO nebo kupující FO, jak je vše definováno v části 1.2 obchodních podmínek.
POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ A VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACE KUPUJÍCÍHO FO
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující FO právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to v případě vady u reklamovaného zboží, která je jinak odstranitelná, vzhledem k její povaze neúměrné, může kupující FO požadovat výměnu zboží, nebo týká-li se vada jen součásti zboží, výměnu této součásti. Není-li takový postup možný, může kupující FO žádat přiměřenou slevu z ceny zboží nebo od smlouvy odstoupit. Právo na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy má kupující FO též v případě, že se jedná o vady odstranitelné, ale pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vyskytujících se vad nemůže kupující FO zboží řádně užívat.
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání řádnému užívání zboží jako zboží bez vady, má kupující FO právo na výměnu zboží za nové nebo může od smlouvy odstoupit. Jde-li o vadu neodstranitelnou, která však nebrání řádnému užívání zboží a kupující FO nepožaduje jeho výměnu, má právo na přiměřenou slevu z ceny zboží nebo může od smlouvy odstoupit.
POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ A VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACE KUPUJÍCÍHO PO
Podstatné porušení smlouvy
Nepodstatné porušení smlouvy
V případě doručení zásilky obsahující zboží kupujícímu, která je viditelně poškozena, nebo byla-li dopravce doručena otevřená zásilka, má kupující právo odmítnout převzetí zásilky s udáním důvodu poškození obalu. Pokud ji i přesto přijme nebo zjistí poškození zboží po odstranění obalu, doporučujeme kupujícímu, pro vyloučení případných pochybností a možného zamítnutí reklamace, aby při převzetí zboží nahlásil škodu příslušnému dopravci a sepsal s ním protokol o poškození zboží. Na základě tohoto písemného protokolu o poškození zboží a výsledku šetření dopravce rozhodne prodávající o oprávněnosti reklamace. V případě, že kupující převzal otevřenou nebo poškozenou zásilku od dopravce a nezajistil si písemné potvrzení dopravce o uvedené skutečnosti pozbývá kupující veškeré nároky s tím spojené (kvalitativní nebo kvantitativní vady plnění), které by mohl uplatnit vůči prodávajícímu.
Získejte dárek za svůj nákup na našem e-shopu. Více informací